Актуальність програми зумовлена специфікою організації освітнього процесу та новими умовами, що висуває сьогодні суспільство до керівників шкіл, психологів та педагогічних працівників. Метою казкотерапії є підведення дитини з особливими освітніми потребами до усвідомлення своєї внутрішньої сутності, своєї єдності і неповторності, до відчуття гармонії із собою і світом. У процесі казкотерапії людина навчається сприймати себе такою, якою вона є, усвідомлювати себе й інших людей, кожного, як неповторну індивідуальність. Передбачає групову дискусію, арттерапію, казкотерапію, вправи, рольові ігри, техніки, малюнкові методики, вправи-релаксації, передбачає використання психологічних ігор, ділових ігор, рефлексії та обміну ролями, роботи в парах і групах.
Мета програми:
– сприяти розкриттю і вдосконаленню якостей для пошуку ефективного способу вирішення життєвих проблем дитини з особливими освітніми потребами в особистісній та навчальній сфері.
– розвивати у дітей фантазію, творчість та засвоєння основних механізмів та навичок пошуку та прийняття рішень.
Освітні завдання програми: здійснювати саморегуляцію емоційного стану у професійній діяльності та кризових ситуаціях, організовувати ефективну взаємодію учасників освітнього процесу.
Навчальні заняття за програмою проходять у формі тренінгів/вебінарів.
Навчально-методичне забезпечення програми представлено авторськими відеоматеріалами та навчальною літературою.
Цільова група: методисти, науковці, психологи, тьютори, вихователі, вчителі, управлінці, класні керівники, практичні психологи, соціальні педагоги, державних службовців, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами дошкільного, молодшого шкільного та підліткового віку. Освітня програма передбачає можливість подальшого розширення та поглиблення професійних знань, умінь, навичок педагогічних кадрів у системі неформальної та формальної освіти.
Програмні результати навчання:
Знання:
- Теоретичні знання про чотири етапи розвитку казкотерапії, принципи та структуру казкотерапевтичного заняття
- Знання про техніки використання казки в практичній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, як використовувати казкотерапію в поєднанні з іншими методами
Уміння (навички):
- вміння за допомогою казкотерапії передавати та навчати дитину з особливими освітніми потребами необхідним моральним нормам і правилам поведінки
- вміння використовувати у роботі казку для пошуку ефективного способу вирішення життєвих проблем дітей з особливими освітніми потребами
- навички оволодіння технікам казкотерапії
- формування, розвиток і вдосконалення комунікативних навичок
- розвиток позитивної Я-концепції
Установки до:
- професійного самовдосконалення
- творчості
- креативності
- інноваційності.
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
- Казкотерапія як арттерапевтична техніка.
- Казкотерапія в психокорекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
- Види казок. Принципи їх написання та застосування.
- Вправи та техніки казкотерапії.
За участь у вебінарі ви отримаєте:
- Сертифікат учасника вебінару, в якому зазначається кількість прослуханих годин.
- Презентацію з матеріалами.
- Відеозапис трансляції вебінару.
Програма підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів освіти
Графік вебінарів Графік проведення тренінгів та майстер-класів ОСВІТНІЙ WEEKEND