Цільова аудиторія: концертмейстери, викладачі фаху «піаніст-концертмейстер», «артист камерного ансамблю», викладачі інших виконавських напрямів, які прагнуть розвиватися у своїй професії, студенти, учні.
Спікер, автор та розробник вебінару: Молчанова Тетяна Олегівна, професор, доктор мистецтво-знавства, завідувач кафедри концертмейстерства Львівської національної музичної академії ім. М.В.Лисенка
Анотація Чи знаєте ви як і коли виникла спільна гра? Звідки йдуть її витоки? Які періоди становлення та які дивовижні події відбувалися в її історії? Хто з музикантів одним з перших надав фахові поради щодо цього мистецтва? А хто присвятив йому своє життя, увійшовши в історію майстром концерту? Саме з цієї лекції ви дізнаєтеся про це. Отримаєте змогу побачити цікаві ілюстрації, почути музичні твори. Приєднуйтеся – буде цікаво і пізнавально!
Завдання навчального тренінгу: 1. Познайомити з історичною періодизацією та змінами художніх пріоритетів на різних етапах становлення спільного виконавства, збагнути, що цей виконавський різновид існував ще з музичної практики первісних людей. Поставши домінуючим за ранньої доби, спільне виконавство формувало своє лице у соціокультурному історичному контексті, під впливом різних глибинних процесів, визначаючи принципові особливості свого буття у будь-якому столітті. Кожен етап формування цього мистецтва ставав своєрідним фокусом, концентруючи певні знакові прояви фаху. 2. Зрозуміти, коли мистецтво спільної гри як різновид навчання піаністів стало предметом програм музичних закладів – спершу факультативним, згодом обов’язковим, що втілило вимоги, поставлені інтенсивним розвитком музичного життя у країнах, написанням великої кількості творів для спільного музикування. 3. Пізнати найбільших відомих піаністів-концертмейстерів і композиторів, які присвятили себе спільному музикуванню. Результати: Учасники тренінгу дізнаються, що становлення мистецтва спільної гри пройшло складний і довготривалий шлях еволюції: від універсалізації музиканта-виконавця, відсутності власного вислову як прояву індивідуальності, несформованих виконавських складів і вільної ієрархії у середині кожного, строкатості тембрових поєднань різних інструментів та імпровізації як провідного виконавського принципу до формування константних складів, розподілу виконавського партнерства, підвищення та поступового утвердження вагомої ролі акомпаніатора-концертмейстера з проявом власного «я» та педагогічними функціями. Кожна історична доба давала поштовх до формування цього мистецтва: первісний устрій, доба Середньовіччя закладали фундамент майбутнього визрівання спільного виконавства, водночас формуючи елементи мистецтва піаніста-акомпаніатора; подальші епохи (Ренесанс, Бароко, Класицизм, Романтизм), зберігаючи активність еволюційного темпу, збагачували цей виконавський різновид, а ХХ-ХХІ ст. сягнуло найвищого рівня в утвердженні цього фаху як важливої складової виконавської культури. Пройшовши нелегкий і тривалий шлях становлення та спростування усталених поглядів щодо визначення «первинності-вторинності» музикантів у такому форматі співучасті, цей різновид виконавства сприяв появі спеціаліста «піаніст-концертмейстер» та утвердженню важливості цієї професії. |
Вміння та навички, які слухач отримає на тренінгу: • слухач поповнить свої знання про походження спільного виконавства та фаху «піаніст-концертмейстер»;
• дізнається про відомих піаністів-акомпаніаторів-концертмейстерів, композиторів, які займалися спільним музикуванням; • переконається, що мистецтво піаніста-концертмейстера є особливим різновидом спільної гри, яке базується на двох чинниках – самоцінність як складова фахової довіри до себе з вільним самовисловлюванням кожного з виконавців дуету, та єдність загального музичного простору для обох; • зрозуміє важливість цієї професії у навчальному процесі тріади: ДМШ-музичний коледж/училище–вищий навчальний музичний заклад, також у функціонуванні різних концертних організацій та інших установ. |
За участь у вебінарі ви отримаєте:
- Сертифікат учасника вебінару про підвищення кваліфікації (3 год, кредит ЄКТС – 0,1).
УВАГА!
- Запису даного вебінару не буде.
- Участь платна (без отримання сертифікату) – 50 грн.
- Участь та сертифікат про підвищення кваліфікації (3 год, кредит ЄКТС – 0,1) – 200 грн.
- Матеріали тренінгів розсилатися учасникам не будуть.
- Щодо нотного матеріалу – особиста домовленість з автором тренінгу.
Програма підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів освіти “ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНА ЕВОЛЮЦІЯ МИСТЕЦТВА СПІЛЬНОГО ВИКОНАВСТВА: витоки, традиції, імена”
Організаційний внесок за участь у вебінарі (без отримання сертифікату), що триває 1,5 години – 50 грн.
Участь у вебінарі + сертифікат підвищення кваліфікації (3 академічні години, кредит ЄКТС – 0,1) – 200 грн.
Графік вебінарів Графік проведення тренінгів та майстер-класів ОСВІТНІЙ WEEKEND