Академія інноваційного розвитку освіти

МИСТЕЦТВО СПІЛЬНОГО МУЗИКУВАННЯ: історико-культурний контекст

МИСТЕЦТВО  СПІЛЬНОГО  МУЗИКУВАННЯ:  історико-культурний контекст

Цільова аудиторія: концертмейстери, викладачі фаху «піаніст-концертмейстер», «артист камерного ансамблю»,  викладачі  інших виконавських напрямів, які прагнуть розвиватися у своїй професії, студенти, учні.

Спікер, автор та розробник вебінару: Молчанова Тетяна Олегівна, професор, доктор мистецтво-знавства, завідувач кафедри концертмейстерства Львівської національної музичної академії ім. М.В.Лисенка

Анотація

Чи знаєте ви як і коли виникла спільна гра? Звідки йдуть її витоки? Які періоди  становлення та які дивовижні події відбувалися в її історії? Хто з музикантів одним з перших  надав фахові поради щодо цього мистецтва? А хто присвятив йому своє життя, увійшовши в історію майстром концерту? Саме з цієї лекції ви дізнаєтеся про це. Отримаєте змогу побачити  цікаві ілюстрації, почути музичні твори.   Приєднуйтеся – буде цікаво і пізнавально!

Завдання навчального тренінгу:

1.       Познайомити з  історичною періодизацією та  змінами художніх пріоритетів на різних етапах становлення спільного виконавства, збагнути, що цей виконавський різновид   існував ще з музичної практики  первісних людей. Поставши домінуючим за ранньої доби, спільне виконавство формувало своє лице у соціокультурному історичному контексті, під впливом різних глибинних процесів,  визначаючи  принципові особливості свого буття у будь-якому столітті. Кожен етап формування  цього мистецтва ставав своєрідним фокусом,  концентруючи  певні знакові прояви  фаху.

2.       Зрозуміти, коли мистецтво спільної гри   як різновид навчання піаністів стало предметом програм музичних закладів –  спершу факультативним, згодом обов’язковим, що втілило вимоги, поставлені інтенсивним розвитком музичного життя у країнах, написанням великої кількості творів для спільного музикування. 

3.       Пізнати найбільших відомих піаністів-концертмейстерів і композиторів, які присвятили себе спільному музикуванню.

Результати: 

*Учасники тренінгу дізнаються, що становлення мистецтва спільної гри пройшло складний і довготривалий шлях еволюції:  від універсалізації музиканта-виконавця, відсутності  власного вислову як прояву  індивідуальності,  несформованих виконавських складів і вільної ієрархії  у середині кожного, строкатості тембрових поєднань різних інструментів та імпровізації як провідного  виконавського принципу до формування константних складів, розподілу виконавського партнерства, підвищення та поступового утвердження  вагомої ролі  акомпаніатора-концертмейстера   з проявом власного «я» та педагогічними функціями. Кожна історична доба давала поштовх до формування цього мистецтва: первісний устрій, доба Середньовіччя закладали  фундамент майбутнього визрівання спільного виконавства, водночас формуючи елементи мистецтва піаніста-акомпаніатора; подальші епохи (Ренесанс, Бароко, Класицизм, Романтизм), зберігаючи  активність еволюційного темпу, збагачували цей виконавський різновид,  а ХХ-ХХІ ст. сягнуло найвищого рівня  в утвердженні цього фаху як важливої складової виконавської культури. Пройшовши нелегкий і тривалий  шлях становлення та спростування усталених поглядів щодо визначення «первинності-вторинності» музикантів у  такому форматі співучасті,  цей різновид виконавства сприяв  появі   спеціаліста «піаніст-концертмейстер»  та утвердженню важливості  цієї професії.

Вміння та навички, які слухач отримає на тренінгу:

 • слухач поповнить свої знання про походження спільного виконавства та  фаху «піаніст-концертмейстер»;

• дізнається про відомих піаністів-акомпаніаторів-концертмейстерів, композиторів, які займалися спільним музикуванням;

• переконається, що мистецтво піаніста-концертмейстера є особливим  різновидом  спільної гри, яке базується на двох чинниках – самоцінність як складова фахової довіри до себе з вільним самовисловлюванням кожного з  виконавців дуету, та єдність загального музичного простору для обох;

•  зрозуміє важливість цієї професії у навчальному процесі тріади: ДМШ-музичний коледж/училище–вищий навчальний музичний заклад, також  у функціонуванні різних концертних організацій та інших установ.

За участь у вебінарі ви отримаєте:

  1. Сертифікат учасника вебінару про підвищення кваліфікації (3 год, кредит ЄКТС – 0,1).

УВАГА!

  • Запису даного вебінару не буде.
  • Матеріали тренінгів розсилатися учасникам не будуть.
  • Щодо нотного матеріалу – особиста домовленість з автором тренінгу.

Програма підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів освіти “МИСТЕЦТВО  СПІЛЬНОГО  МУЗИКУВАННЯ:  історико-культурний контекст

Подати заявку


Організаційний внесок за вебінар, що триває 1,5 години, сертифікат підвищення кваліфікації (3 академічні години, кредит ЄКТС – 0,1) – 200 грн.

Оплатити онлайн


Графік вебінарів Графік проведення тренінгів та майстер-класів ОСВІТНІЙ WEEKEND    

Skip to toolbar