Академія інноваційного розвитку освіти

Статево сексуальне виховання школярів з особливими потребами в інклюзивному просторі

Статево сексуальне виховання школярів з особливими потребами в інклюзивному просторі

Спікерка: Вишневська Оксана Олексіївна, тренер із статевої та сексуальної грамотності дітей та підлітків, консультант із цифрової безпеки в інтернеті. Учасниця Всеукраїнській науково-практичній онлайн-конференції на тему: «Особливості організації статевого виховання в українських закладах освіти в умовах сьогодення». Випускниця Фонду Родини Богдана Гаврилишина – Молодь Змінить Україну, Полтавщина 2021.

Цільова група: батьки, вчителі, вихователі, асистенти, тьютори, психологи, дефектологи, соціальні педагоги закладів освіти. Освітня програма передбачає можливість подальшого розширення та поглиблення професійних знань, умінь, навичок педагогічних кадрів у системі неформальної та позашкльної освіти.

Актуальність: Просвітницька робота з працівниками освіти щодо виховання статевого та сексуального розвитку для дітей з інвалідністю не висвітлюється спеціалістами, ця тема є «табуйованою». Як батьки так і педагоги не знають що робити, говорити у випадку настання пубертатну у діток з порушеннями розвитку, адже роками на це закривали очі і намагалися не помічати їхні потреби у вираженні свого сексуальної чи статевої потреби.

Статеве та сексуальне виховання відповідно до вікового періоду і особливостей розвитку кожної дитини призведе до кращого розуміння батьками психосексуального стану своєї дитини; практичність інформації щодо методів і прийомів гігієни тіла; зменшення рівня сексуального насилля як з боку однолітків так із боку дорослих; соціалізації діток із інвалідністю.

Мета програми: Тема статевого, а тим більше сексуального характеру для дітей з інвалідністю майже ніде не висвітлюється спеціалістами. Бо вона є якоюсь «постидною», «татуйованою», але ж діти дорослішають і з настанням пубертатну що батьки, що педагоги не знають що робити, лише якісь поодинокі догадки, чи статті дають уявлення. Роками на це закривали очі і намагалися не помічати їхні потреби у вираженні своєї сексуальної чи статевої потреби. Вважаю це неправильним, тому запрошую батьків, педагогів та спеціалістів на вебінар, де розглянемо міфи і факти, що пов’язані із даною тематикою.

Освітні завдання програми:

–         розуміння та диференціаціювання, що таке сексуальна освіта та статеве виховання;

–         які вікові закономірності статево сексуального розвитку дітей та підлітків;

–         питання згоди на секс: насилля чи толерантність?;

–         питання сексуального насилля офлайн/онлайн;

–         розвиток довірливих стосунків, як пропедевтика питання насилля.

Під час тренінгу учасники отримають практичні та теоретичні уміння та навички:

  1. Розширять уялення про необхідність сексуального та статевого виховання в закладах освіти з метою кращого розумінні особливостей поведінки дітей з особливими потребами.
  2. Здобудуть практичні кейси з навчання гігєни та ососбистого догляду хлопчиків та дівчаток з ментальними особливостями в період пубертату.
  3. Ознайомляться з групами підтримки для батьків та молоді, а також спеціалістів що їх супроводжують із питання соціалізації.

Програмні результати навчання:

Знання:

  1. Здобути практичні рекомендації та методики навчання гігієни та особистого догляду хлопчиків та дівчаток з ментальними особливостями в період пубертатну.
  2. Практичні кейси та соціальні історії із навчання практичним навичок дітей в шкільному інклюзивному просторі.
  3. Ознайомлення з групами підтримки для батьків та молоді, а також спеціалістів що їх супроводжують із питання соціалізації.

Уміння (навички):

  1. Розширити уявлення про необхідність сексуального та статевого виховання в закладах освіти з метою кращого розумінні особливостей поведінки дітей з особливими потребами
  2. Компетентність, а не замовчування даного питання у колі сім’ї чи закладах освіти, що призведе до ментальної зрілості та євроінтеграції нашого суспільства.

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

1. Які закономірності статевого дозрівання у дітей та підлітків (від 0 до 18років)?
2. Як правильно називати інтимні органи «морквинка чи равлик», «пиріжечки чи піхва»?
3. Що треба пояснити дітям про кордони свого тіла?
4. Як відповідати на “незручні питання”?
5. Що робити коли дитина мастурбує?
6. Як поводитись коли дитина зайшла під час сексу?
7.Як пояснити дівчаткам про менструації?
8. Як навчити підлітка(вербальних та не вербальних)правилам особистої гігієни?
9. Як навчити дівчаток носити бюстгалтер/доглядати під час менструації?
10. Як підготувати хлопчиків до нічних полюцій, ерекція?
11. Чи шкодить перегляд порнороликів?
12. Як підготувати дівчинку до візиту лікаря-гінеколога?
13. Чи потрібно хлопчиків водити до хірурга (уролога) і коли? Самообстеження.
14. Як вберегти дитину від секстингу та як діяти, якщо сексуальний контакт з онлайн-знайомим відбувся проти волі дитини?
15. Розгляд нової програми “Я дорослішаю. Статеве виховання для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку”.

Програма підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів освіти “Статево сексуальне виховання школярів з особливими потребами в інклюзивному просторі

За участь у вебінарі ви отримаєте:

  1. Сертифікат учасника вебінару про підвищення кваліфікації (3 год, кредит ЄКТС – 0,1).
  2. Презентацію з матеріалами.
  3. Відеозапис трансляції вебінару.

Організаційний внесок за запис вебінару, що триває 1,5 години, сертифікат підвищення кваліфікації (3 академічні години, кредит ЄКТС – 0,1) – 200 грн.

Оплатити онлайн


Графік вебінарів

Графік проведення тренінгів та майстер-класів ОСВІТНІЙ WEEKEND    

Skip to toolbar