Актуальність: за останні 10-15 років проблема дитячого насилля у школах набуває все більшої актуальності. Для багатьох дітей досвід цькування (активної чи пасивної участі в ній) стає дуже сильним психотравмируючим епізодом. Необхідність вирішення цієї соціальної проблеми в усьому світі набула в останні роки гостроти ще й за причини руху до освіти, що дає рівні права і можливості представникам всіх маргіналізованих груп, які піддаються дискримінації за критеріями статевою, расовою, етнічної, економічної, інтелектуальної тощо ідентичності.
18 грудня Верховна Рада України ухвалила Закон № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)». Цей документ передбачає відповідальність вчителя за булінг, що коїться у його класі. Отже вчитель повинен знати як чинити протидію цьому явищу.
На семінарі будуть розглянуті питання:
- Булінг. Соціально-психологічні причини виникнення булінгу. Булінг у дитячому колективі. Передумови виникнення булінгу, причини проявів насильства.
- Види булінгу: фізичний, вербальний, прихований, кібербулінг. Ініціація, процес і наслідки булінгу.
- Учасники булінгу: булер, жертва, спостерігачі, захисники, співчуваючі. Особистісні якості учасників, зміна та змішування ролей.
- Діяльність щодо запобігання булінгу. Принципи організації превентивної роботи у освітньому закладі.
Практична частина передбачає: вправи, що сприяють профілактиці появи булінгу; вправи на розпізнавання агресивної та віктимної поведінки; тренінг асертивної поведінки.