Академія інноваційного розвитку освіти (АІРо)

Зустрічайте – новий освітній проект EdEra

Зустрічайте – новий освітній проект EdEra

Зустрічайте – новий освітній проект EdEra

Оцініть курс

Як часто можна почути нарікання батьків та учнів про те, що школа не дає реальних знань та практичних навичок, не може урахувати всіх індивідуальних особливостей учнів та зовнішніх факторів, які впливають на успішність дитини. Крім того, є велика кількість дітей, які не можуть отримати якісну освіту у своєму регіоні у зв’язку з відсутністю високопрофесійних педагогів.

Один з варіантів виходу з цієї ситуації – дистанційне навчання. У багатьох країнах дистанційна система навчання є цілком офіційною. При цьому дитина не витрачає час на дорогу до школи, може навчатися у зручний час у зручному місті та може обирати собі викладача.

Сьогодні ми розглянемо можливість дистанційної підготовки до ЗНО. Як відомо, перед ЗНО учню треба повторити теоретичний матеріал та відпрацювати практичні навики з тем, які вивчалися у школі на протязі декількох років. Можна робити це за допомогою шкільних підручників, але при цьому буду дуже слаба систематизація навчального матеріалу. Пропонуємо Вам розглянути  освітній проект EdEra, який був створений командою випускників кращих  вишів України та світу: КНУ, КПІ, Universidade de Coimbra під керівництвом Іллі Філіпова, студентом-радіофізиком КНУ ім. Шевченка. Ознайомившись з онлайн-курсом Массачусетського технологічного інституту, Ілля зрозумів, що при цьому отримав значно актуальніші навички, ніж у своєму рідному університету. Проаналізувавши систему навчання за кордоном та в Україні, позитивні та негативні сторони цих систем, у Іллі виникла ідея створити дистанційні курси з різних шкільних предметів для учнів та професійні курси для дорослих. Проект почав свої життя з курсів підготовки до ЗНО.

Зараз проект охоплює 7 предметів: українська мова і література, історія України, фізика, математика, біологія, англійська мова та географія. Кожен предмет поділений на 4 частини тривалістю 6 тижнів. Курс складається з 5 ключових частин. Перша – урок – короткі відео, у проміжках між якими учень має відповісти на запитання для продовження лекції. Друга частина – семінар, де містяться приклади розв’язку типових завдань для практичних навичок. Далі – конспект, що є комплексною інструкцією з авторськими алгоритмами та ілюстраціями для розвитку мислення. Четверта і п’ята частини – домашнє завдання та екзамен.

5

Ми змогли поспілкуватися з Іллею Філіповим та отримати відповіді на наступні запитання:

  1. Які цілі Ви ставили перед собою перед створенням проекту?

Насамперед ми хотіли показати учням та студентам, що проблема неякісного викладання матеріалу не є проблемою самої дисципліни, яка вивчається. На своєму досвіду я зрозумів, що предмет може здаватися абсолютно непотрібним та нецікавим при використанні застарілих або нецікавих методик викладання. Після проходження іноземних курсів я зрозумів, якими можуть бути лекції, книги, практична частина, щоб людина була зацікавлена и розуміла, куди можна докласти отримані знання. Ті дисципліни, до яких я втратив інтерес, постали переді мною у зовсім іншому світі. І постало питання: «Чому в Україні нема нічого подібного?» Тому ціль проекту – припинити існування цього питання.

  1. Чи змінилися ці цілі під час роботи над проектом?

Ні. Змінилися деякі методи та підходи. Це – результат отриманого досвіду командою та зворотнім зв’язком з фокус-групою.

  1. Ваш проект можна оцінити як сервісний або контентний? Чому команда більше приділяє уваги?

Я б оцінив його, у першу чергу, як контентний. Так як я є одним з викладачів на проекті, креативником та верстальником за сумісництвом.

Кожній строчці в конспекті, малюнку, хвилині відео приділяється дуже багато часу. Від первинної ідеї викладача до аналізу командою методистів, креативників і дизайнерів, щоб зробити процес навчання максимально цікавим. З іншого боку, як сервіс, проект – інноваційний для України, і над цим працюємо теж дуже посилено. Одна справа, створити хороший контент, зовсім інша – дати можливість людям користуватися ним з комфортом, отримувати задоволення від інтерфейсу і взаємодії на сайті. Насправді, це майже так само важливо, як контент.

  1. Чи відстежуєте Ви відвідуваність Вашого сервісу (область, місто)? Якщо так, то звідкіля більше приходить учнів – з міст або з селищ?

На даному етапі завершується, по суті, бета-тестування проекту. До запуску перших курсів для учнів ми майже ніяк не піарилися і не рекламувалися, для нас був важливіший процес створення, щоб відчути, чи все ми робимо правильно. У зв’язку з цим, статистику можемо проаналізувати, використовуючи невелику кількість учнів (в районі 40). Більшість з них на даному етапі – з Києва. Це пов’язано з тим, що нам було найлегше знайти людей саме в столиці. Як не дивно, про нас дізналися деякі учні з таких місць, як Яремче та Лубни. Думаю, що після повноцінного запуску проекту з рекламою та іншим, можна буде робити більш однозначні висновки.

  1. Курси з предметів готують молоді викладачі. Чи не боїтесь Ви, що їх досвіду не вистачить для підготовки якісного матеріалу?

Абсолютно не боюся. Більше того скажу, молоді викладачі – це однозначно перевага. У нас був дуже ретельний підбір викладачів. Вони всі здали ЗНО на високі бали в свій час, багато з них мали досвід викладання своїх дисциплін, працювали за фахом. Так само команда проекту виконує функцію методистів, як уже говорилося, всі вони випускники топових ВНЗ, пройшли безліч онлайн-курсів від MIT, Harvard і прекрасно знають, що таке якісна освіта. При цьому вони навчені використовувати інноваційні методи в освіті, чого не скажеш про багатьох викладачів старшого покоління. Найголовніше, вони прекрасно відчувають проблеми в нинішній системі освіти і розуміють, як сформулювати рішення, необхідні для зміни ситуації, що склалася. Нагадаю також, що ми проводимо дослідження на фокус-групах і добиваємося тільки позитивних відгуків.

  1. Чи змінюється навчальна програма для учнів, якщо вони погано засвоюють навчальний матеріал? Тобто чи ваша система адаптується під індивідуальні особливості учнів?

Наші курси – не просто набір матеріалів. Вони мають автоматичну систему оцінювання і сторінку прогресу. Викладач і команда проекту відстежують успішність учнів, якщо ми бачимо, що виникають проблеми, ми знімаємо, пишемо, викладаємо додатковий матеріал. Також існує форум і соціальні мережі, де учні можуть поставити питання викладачеві або методисту. Природно, масовість обмежує можливість адаптуватися в повній мірі під конкретного учня, покращити цей момент – одне з важливих завдань для онлайн-освіти.

  1. Чи здійснюєте Ви і якщо так, то яким чином зворотній зв’язок зі слухачами курсів? Чи мають вони можливість поспілкуватися з викладачем у разі нерозуміння якогось моменту з теми?

Вже говорив про це вище. На платформі є форум, де можна поспілкуватися з іншими учнями, з викладачем, з методистом, адміністрацією. Також, є можливість поспілкуватися в соціальних мережах. Якщо є дуже важливі й особисті питання – є емейл і телефон.

Ознайомитися та зареєструватися на курси можна за посиланням  https://www.ed-era.com/. Слідкуйте за змінами та оновленнями курсу.

4

Перейти до панелі інструментів