Академія інноваційного розвитку освіти (АІРо)

Як переконати дітей розмовляти літературною мовою. Формування соціально-психологічної готовності педагога до подолання проблеми використання ненормативної лексики в дитячому колективі

Як переконати дітей розмовляти літературною мовою. Формування соціально-психологічної готовності педагога до подолання проблеми використання ненормативної лексики в дитячому колективі

У теоретичній частині тренінгу представлені результати дослідження вчених різних галузей знань з феномену ненормативної лексики. Проаналізовані стереотипи масової свідомості про ненормативну лексику. Названі гіпотези виникнення ненормативної лексики на території України. Описано психоаналітичний зміст ненормативної лексики. Визначено гендерні особливості використання ненормативної лексики. Проаналізовано психофізіологічний вплив ненормативної лексики на організм людини. Визначені основні причини використання ненормативної лексики. Описано механізм негативного впливу ненормативної лексики на розвиток особистості.

Під час практичної частини тренінгу виявлені адекватні способи реагування педагога на випадки вживання ненормативної лексики учнями та їх батьками. Створено стратегію та тактику подолання феномену ненормативної лексики в дитячому колективі. Вироблені способи популяризації літературного мовлення в учнівському колективі. Запропоновані прийоми мотивації батьків до співпраці щодо подолання вербальної агресії. Виконані вправи на подолання звички вживання ненормативної лексики та вправи на розвиток літературного мовлення.

Завдання навчального тренінгу:

1. Ознайомити слухачів з соціально-психологічними особливостями феномену ненормативної лексики.

2. Допомогти педагогам виробити адекватні способи реагування на випадки вживання ненормативної лексики в дитячому та в батьківському колективах.

3. Визначити стратегію та тактику подолання феномену ненормативної лексики в дитячому колективі.

Результати:

  • Знання соціально-психологічних причин, механізмів та наслідків вживання ненормативної лексики.
  • Уявлення про дитячий колектив як про соціальну групу та уміння підібрати продуктивні форми впливу на лідерів, послідовників та аутсайдерів щодо формування потреби спілкування літературною мовою.
  • Уявлення про батьківський колектив як про соціальну групу та уміння мотивувати різні категорії батьків до співпраці в роботі з подолання ненормативної лексики.
  • Способи адекватного реагування на випадки вживання ненормативної лексики в дитячому та в батьківському колективах.
  • Стратегію та тактику упередження та подолання феномену ненормативної лексики в дитячому колективі.
  • Список практичних заходів та вправ щодо подолання феномену ненормативної лексики та популяризації літературного мовлення.

 

Графік проведення тренінгів та майстер-класів ОСВІТНІЙ WEEKEND ⇒

Перейти до панелі інструментів