Академія інноваційного розвитку освіти

Враження від освітньої поїздки до Чехії

Враження від освітньої поїздки до Чехії

З 10 по 14 червня 17 педагогів з різних куточків України перебували з освітнім візитом у Чеській Республіці «EDUCATIONAL TOURISM».

Мета візитупідвищення кваліфікації українських освітян шляхом вивчення досвіту педагогів Чехії, ознайомлення з прикладами організації освітнього простору у навчальних закладах, розширення світогляду педагогів, формування активної громадської позиції, направленої на встановлення в Україні європейських стандартів освіти.

Освітній візит організувала Академія інноваційного розвитку освіти разом з партнером – Південночеським університетом міста Чеське Будейовице (Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích). Місто Чеське Будейовіце є економічною і культурною столицею Південної Чехії, в місті розташовується адміністрація Південночеського краю.

Під час перебування в Чеське Будейовице українські педагоги відвідали Південночеський університет, побували в бібліотеці університету, ознайомилися з новітніми технологіями, які дозволяють студентам користуватися бібліотечними фондами зі всього світу.  Також була проведена ознайомча екскурсія територією кампусу.

Жвавий інтерес викликало відвідання педагогічного факультету, де освітяни побували в творчих майстернях. Для підготовки учителя мистецтва, яке викладається у школі тільки 1 годину на тиждень, педагогічний факультет має декілька локацій: майстерні для роботи зі склом, гіпсом, художні студії та виставкові зали для демонстрації творів авангардного мистецтва.

Українські туристи побували у трьох школах: Oskar Nedbal´s Elementary School, Rudolfovská Elementary School and Secondary Medical School, де ознайомилися з організацією освітнього простору та навчального процесу, а також мали змогу поспілкуватися з педагогами Чехії та дізнатися про особливості викладання та підвищення кваліфікації освітян в Чехії.

Після візиту до шкіл були зроблені наступні спостереження:

  1. Освітній простір організовано з максимальною зручністю для учнів та вчителів. Всі учні мають свої шафи, де можуть залишити змінне взуття чи підручники. Стіни кабінетів не завішані плакатами. У навчальному кабінеті може знаходитися стенд класу, діти самі його оформлюють згідно власних вподобань.

  2. Класи у початковій школі оформлені більш яскраво: кольорові меблі, багато матеріалів, які допоможуть учням у навчанні. У коридорах організовані зручні зони відпочинку.

  3. Усі класи оснащені комп’ютером, проектором та дошкою.

  4. Відсутні паперові журнали. Ведеться тільки електронний журнал.

  5. Усі школи мають чудово оснащенні лабораторії з природничих наук, під час лабораторних занять кожен учень має своє робоче місце з повним комплектом необхідних устаткувань та матеріалів. Навчальною програмою передбачено багато часу для практичних робіт.

  6. Навчання організоване таким чином, що під час уроку діти постійно спілкуються з учителем та один з одним, діти старшої школи самі визначають, що необхідно записати до зошита.

  7. Вчителі Чехії досі не мають категорій та атестацій. Рівень заробітної платні у всіх однаковий. Виплату надбавки вчителю може призначити тільки директор школи за додаткову роботу чи високі показники учнів у навчанні.

  8. Нема чіткого графіку підвищення кваліфікації вчителів, але є різноманітні курси, тренінги, на яких педагоги можуть дізнатися про нові методи навчання. На такі курси вчителя може направити директор школи (тоді таке навчання буде фінансуватися державою), або вчитель може сам проявити ініціативу та обрати цікавий для себе курс чи тренінг (тоді сплату за навчання робить сам учитель).

  9. Освітяни Чехії часто беруть участь у міжнародних проектах, які фінансуються університетами. Один з них – «Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání» (Підтримка дошкільної освіти). Мета проекту – поліпшити якість дошкільної освіти, в тому числі полегшити перехід дітей з дитячих садів в початкові школи. У цьому проекті зроблено акцент на взаємодію вихователів дитячих садочків. Проект розрахований на 3 роки. За перший рік буде підготовлено 24 вихователя, які досвід, отриманий під час навчання, потім будуть розповсюджувати серед колег у своєму місті. Наразі педагогічний факультет Південночеського університету координую 6 освітянських проекти.

Взагалі освітяни України та Чеської республіки мають спільні проблеми та задачі, тому актуальне співробітництво наших педагогів.

 


Фотогалерея овітньої подорожі до Чехії


Переглянути більше фото на Google Фото

 

Skip to toolbar