Академія інноваційного розвитку освіти

Використання мобільних пристроїв та планшетів на базі ОС Android в навчальному процесі

Використання мобільних пристроїв та планшетів на базі ОС Android в навчальному процесі

Сучасні планшетні ПК балансують на межі сьогодення і майбутнього, надаючи унікальні нові можливості. Вони легкі, економічні, мають стильний та сучасний дизайн. У відкритому продажі планшетні комп’ютери з’явилися в 2002 році. Тоді вони застосовувалися у вузьконаправлених областях, таких як, наприклад, медична діагностика, логістика. А з часом їх стали використовувати офісні службовці, менеджери, освітяни.

У американському місті Фенікс (штат Арізона) вже понад 20 років працює програма дистанційного навчання. Зараз слухачами он-лайн-курсів, що дозволяють вивчати шкільні предмети безпосередньо з екрану планшета на базі ОС Android, є близько 3500 осіб, і ця цифра постійно росте.

У лондонській лікарні St. Mary’s Hospital для навчання студентів-медиків використовується віртуальний операційний стіл на платформі ОС Android, аналогів якого немає в Європі. Пристрій має такі ж розміри, як і звичайний стіл для проведення операцій. На екрані гігантського планшета відображається тіло людини в 3D-розрізі, що дозволяє побачити окремий орган цілком і навіть зробити “віртуальний” розтин.

Мобільні пристрої та планшети на базі ОС Android дуже активно використовуються в системі освіти Шотландії. Цифрові технології втілюють в життя більше 20 шкіл країни.

Додатки для Android можна встановлювати з комп’ютера або зі спеціальних інтернет-сайтів – магазинів додатків. В Android існує вбудований каталог додатків Play Store (раніше він називався Android Market). У ньому досить багато безкоштовних програм, але зустрічаються і на платній основі. Обравши безкоштовний додаток, просто натисніть «Завантажити», і він завантажиться автоматично.

Є ще один спосіб установки додатків, окрім Play Store. Їх можна завантажувати з Інтернету та встановлювати apk-файли з пам’яті пристрою.

При встановленні програми в обов’язковому порядку показується список дозволів (permissions), що запрошуються додатком. У Google Play шкідливі програми не пропускаються.

Освітні застосування

Додатків, пов’язаних з математикою в Google Play досить багато. Програма «Таблиця множення» багато в чому орієнтована на дітей та молодших школярів. Тим більше, що усе побудовано в легкій ігровій формі.

Маth Воагd – ідеальний застосунок для учнів. Вирішувати будь-які математичні завдання тепер можна із задоволенням: додавання, віднімання, множення, ділення, піднесення до квадрату або до третього ступеня та обчислення квадратного кореня. Маth Воагd перетворює навчання на захоплюючу гру.

Для більш серйозних речей, таких як вища математика, може підійти “Math Helper”. Функціонал додатка великий і включає: лінійну алгебру (операції над матрицями та рішення систем лінійних рівнянь), векторну алгебру (вектори та фігури), теорію вірогідності, а також числа та послідовності.

Додаток “Піфагор” є мобільним довідником з математики, що включає 5 розділів: алгебра, тригонометрія, математичний аналіз, теорія вірогідності та дискретна математика.

Тим, хто не любить тримати під руками товсті довідники, може згодитися програма “Формули”, що містить приблизно 750 основних математичних формул.

Сео Маstеr – це застосунок, орієнтований на запам’ятовування розташування різних країн, міст та областей.

При вивченні географії може виявитися корисною програма “Географія”. Додаток реалізований у форматі гри “країна-столиця”. Під час вибору країни із загального списку з’являється інформація про неї.

Mendeleiev periodic table Android. Це стандартна періодична таблиця елементів. Додаток цікавий як наочний матеріал, який не лише показує, на якому саме місці в періодичній таблиці знаходиться елемент, але і дозволяє побачити його структуру.

Застосунок “Хімія” дозволяє вирішувати хімічні рівняння та ланцюжки, а також отримувати різноманітну довідкову інформацію, що включає таблицю Менделєєва та таблицю розчинності.

Powers of Minus Ten – Cells and Genetics. Цей застосунок корисний під час вивчення біології. Додаток дозволяє поглянути на свою руку під мікроскопом та дізнатися структуру основних клітин, білків і молекул. Крім того, допомагає вивчити особливості процесу ділення клітин та реплікації ДНК.

А якщо треба швидко перевірити якийсь факт, додаток Wiki Encyclopedia допоможе швидко знайти відомості у Вікіпедії.

Wiki енциклопедія дає вам доступ до онлайн-енциклопедії Wikipedia, відформатованої для вашого Android планшета. Wikipedia Offline дозволяє зберігати статті на свій планшет для подальшого читання. У користувача є можливість читати періодичну пресу 30 країн світу, слідкувати за новинами, місцевими та міжнародними подіями. Додаток має функцію запам’ятовування мови і розміру тексту перегляду онлайн-енциклопедії Wikipedia. У додатку є функції зберігати статті для читання в автономному режимі, вибирати та копіювати тексти, переміщувати програми на SD.

 

Підготовка до ЗНО (зовнішнього незалежного оцінювання)

Майбутні учасники ЗНО можуть готуватися до тестування, використовуючи планшетні комп’ютери та програму “TestTerra”, яка містить завдання з української мови і вже є у вільному доступі. Її можна безкоштовно завантажити на мобільні пристрої та планшети на базі ОС Android.

1

Прогама мiстить тисячу запитань з української мови та лiтератури, погодженi з Львiвським регiональним центром оцiнювання якостi освiти. Вона розроблена для абітурієнтів, які готуються до вступу у вищі навчальні заклади.

Пiсля завантаження програми “TestTerra” немає потреби пiд’єднуватись до Інтернету, щоб скласти тести. Програма сама формує мiнi-тести для користувача, кожен з яких має 15 запитань, на якi запропоновані кiлька варiантiв вiдповiдей. Перед закiнченням тестування можна ще раз перевiрити вiдповiдi чи навiть виправити їх, а тодi оцiнити свiй результат. Програма також iнформує користувача про те, у якому саме запитаннi той допустився помилки. Завантажити програму можна за наступним посиланням https://play.google.com/store/apps/details?id=com.testterra.main.

Зазначимо, що з метою дистанційної підготовки до зовнішнього тестування абітурієнти можуть також використовувати сервіси ЗНО онлайн. Тести розроблені на базі завдань, які пропонувалися випускникам у минулі роки. Структура, формати завдань, час на їх виконання, схема оцінювання максимально наближені до реальних умов. Проходження тренувального тестування не потребує реєстрації, перевірка завдань виконується миттєво. Тренувальне тестування проводиться з української мови та літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії, англійської, іспанської, французької та німецької мов. Пройти тести можна, наприклад, на сайті http://www.uatest.org.ua/test/2

А на сайті Українського центру оцінювання якості освіти http://testportal.gov.ua/prepare/ можна знайти навчальні матеріали для підготовки. до ЗНО.

3

Сьогодні мобільні пристрої і планшети на базі ОС Android досить широко використовуються в освіті. Адже використання планшетних ПК в урочній та позаурочній діяльності може бути корисним як для вчителя, так і для учнів.

Ті речі, яких немає в реальності або ж просто складно (неможливо) показати, стають доступними за допомогою цієї технології та з’єднанню з Інтернетом.

Ці компактні, але потужні пристрої можуть значно більше, ніж просто відтворювати музику та відео. Так, завдяки операційній системі Android планшети «Senkatel ZnayPad» прекрасно підходять для запису лекцій, управління розкладом, читання електронних підручників, проведення дослідницьких робіт і спілкування з учителями та однокласниками по електронній пошті, а також за допомогою голосових та відеоконференцій.

Безперечні плюси використання планшетів в аспекті контролю знань. Сучасним видом контролю знань є тестування. Тестування, що проводиться за допомогою планшетів, не залишає можливості для списування, оскільки фіксація результатів йде в реальному часі, а учитель може в режимі реального часу спостерігати, як учні справляються з поставленими завданнями.

Збільшення розумового навантаження на уроках змушує замислитися над тим, як підтримати інтерес до матеріалу, що вивчається, у учнів, їх активність упродовж усього уроку. У зв’язку з цим вчителями ведуться пошуки нових ефективних методів навчання і таких методичних прийомів, які б активізували думку школярів, стимулювали б їх до самостійного придбання знань.Тому необхідно потурбуватися про те, щоб на уроках кожен учень працював активно та захоплено, і використовувати це як відправну точку для розвитку допитливості, глибокого пізнавального інтересу.

Комп’ютер вирішує проблему індивідуалізації навчання. Зазвичай учні, які повільніше за своїх товаришів засвоюють пояснення вчителя, соромляться піднімати руку, ставити питання. Маючи як партнера планшетний комп’ютер, вони можуть багаторазово повторювати матеріал у зручному для себе темпі і контролювати міру його засвоєння.

Інформаційні технології підвищують інформативність уроку, ефективність навчання, надають уроку динамізм і виразність.

Принцип активності дитини в процесі навчання був і залишається одним з основних в дидактиці. Такого роду активність сама по собі виникає нечасто, вона є наслідком цілеспрямованих педагогічних дій і організації педагогічного середовища, тобто вживаній педагогічній технології.

Без сумніву, мобільні пристрої і планшети на базі ОС Android мають великі перспективи використання в освітньому процесі, і за ними майбутнє. Проте, в даному випадку від вчителів та викладачів як ніколи вимагається серйозний, вдумливий, комплексний, професійний підхід. Як говорить китайське прислів’я: «Скажи мені – і я забуду. Покажи мені – і я запам’ятаю. Залучи мене – і я зрозумію».

Skip to toolbar