Академія інноваційного розвитку освіти

ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ПРОДУКТІВ ТМ IBOARD В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), лише 20 % новонароджених дітей вважається здоровими, інші або страждають порушенням психофізичного розвитку, або знаходяться в стані між здоров’ям і хворобою.

Більшої уваги потребує процес освіти дітей з особливими освітніми потребами, залучення їх у соціум. Так як будь-яку дитину можна привчити до порядку, організованості, адаптувати у дитячому колективі й сприяти її послідовному розвитку і навчанню. Але цей процес має бути продуманий та підготовлений.

Основною складовою інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами є сучасні інтерактивні технології. Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається тільки шляхом постійної, активної взаємодії усіх учнів.

Використання інтерактивних технологій у навчанні дозволяє значно підвищити рівень взаємодії між викладачем та учнем, що сприяє посиленню пізнавальної діяльності та їх успішної соціалізації у сучасному світі.

Одним із найбільш популярних засобів інклюзивного навчання є інтерактивна дошка ТМ iBOARD яка дозволяє використовувати інформацію різного типу, в тому числі фотографії, ілюстрації, карти, графіки, анімацію та відео. Ці інструменти не тільки збагачують прийняття інформації, а й сприяють розширенню контенту, який може бути використаний в процесі навчання.

Інтерактивна пісочниця ТМ iBOARD — цей метод ефективний завдяки тому, що наближає всі навчальні програми і факти до наочного, реалістичного прикладу і може виступати базою для корекції. Під час зміни ландшафту пісочниці, сенсор визначає це і передає дані в програму, яка, в свою чергу, будує 3D поверхню і розбиває рельєф по висоті. Зображення передається на проектор, який накладає його на пісок. В результаті виходить досить реалістичне тривимірне зображення. На цій моделі, кольорами виділяються різні підвищення, як на топографічній карті. Кольорові лінії утворюють точки з однаковими перевищеннями. Відстань між лініями показує крутизну ландшафту. Чим ближче лінії один до одного — тим крутіше схил гори. Такі властивості сприяють розвитку когнітивних функцій, стимулюють зорову і тактильну системи, розвивають моторику і мову, коригують поведінку.

Інтерактивна пісочниця ТМ iBOARD — цей метод ефективний завдяки тому, що наближає всі навчальні програми і факти до наочного, реалістичного прикладу і може виступати базою для корекції. Під час зміни ландшафту пісочниці, сенсор визначає це і передає дані в програму, яка, в свою чергу, будує 3D поверхню і розбиває рельєф по висоті. Зображення передається на проектор, який накладає його на пісок. В результаті виходить досить реалістичне тривимірне зображення. На цій моделі, кольорами виділяються різні підвищення, як на топографічній карті. Кольорові лінії утворюють точки з однаковими перевищеннями. Відстань між лініями показує крутизну ландшафту. Чим ближче лінії один до одного — тим крутіше схил гори. Такі властивості сприяють розвитку когнітивних функцій, стимулюють зорову і тактильну системи, розвивають моторику і мову, коригують поведінку.

Інтерактивна підлога ТМ iBOARD — платформа для розвиваючих корекційних методик, яка також може використовуватися як самостійний вид корекції. Зображення, що відображається на підлогу, створює віртуальний простір з різними зображеннями, де діти мають велику кількість завдань, починаючи від активних ігор, закінчуючи програмою навчання і розвитку когнітивних функцій. Інтерактивна підлога ТМ iBOARD  поєднує в собі розваги і освітній процес. Її функціональність забезпечує широкий спектр застосування в будь-якій кімнаті, на легкій і гладкій поверхні. Не потрібно затемнювати приміщення, пристрій можна використовувати при денному освітленні. Пристрій дуже зручний у використанні завдяки пульту дистанційного керування.

Інтерактивна панель ТМ iBOARD — являє собою підлогову стійку з LCD-екраном, який реагує належним чином на дотик пальців. Ця панель є базою для проведення корекції. У готовому варіанті можна скористатися інтерактивними іграми, які вже встановлені на панель. В цілому, в ній міститься близько сорока розвиваючих ігор. Крім того, на панель можна завантажувати будь-які, необхідні для корекції, програми та ігри. Такий тренажер привертає увагу дітей і здатний її утримати. Дуже добре підходить для корекції аутистичного спектру, як база, що поліпшує результативність методик. Особливість інтерактивної панелі в тому, що це обладнання залучає всі канали сприйняття інформації: кінестетичний (під час торкання), аудіальний (дошка відтворює звук самостійно, або підключена до колонок), візуальний. Плюсом виступає і те, що інтерактивна панель зберігає зір дітей: зображення на якісній дошці позбавлене відблисків, має хороший контраст, його можна збільшувати.

Організація такого навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, візуалізацію інформації на уроках.

Це дає змогу учням:

– розуміти вимогу вчителя;

– полегшити процес засвоєння навчального матеріалу;

– навчитись формулювати власну думку, правильно її виражати;

– моделювати різні соціальні ситуації і збагачувати власний соціальний досвід через включення в різні життєві ситуації;

– слухати іншу людину, прагнути до діалогу;

– розвивати навички самостійної роботи;

– долати складнощі, пов’язані із загальною дезадаптованістю дитини та її нездатністю організувати свій час.

Завданням вчителя є спрямувати роботу дітей з особливими освітніми потребами на досягнення поставленої цілі в навчанні та соціалізації.

Висновки.

Отже, використання засобів інтерактивних технологій в інклюзивній освіті уможливлює для людей з особливими освітніми потребами інтеграцію до освітнього процесу, сприяє їхньому інтерактивному навчанню на основі використання інтерактивних технологій.

 

Графік вебінарів Графік проведення тренінгів та майстер-класів ОСВІТНІЙ WEEKEND    

Skip to toolbar