Академія інноваційного розвитку освіти (АІРо)

В якому майбутньому ми хотіли б жити?

В якому майбутньому ми хотіли б жити?

В якому майбутньому ми хотіли б жити?

В якому майбутньому ми хотіли б жити?
5 (100%) 1 голос[ів]

Економічний спад серйозно вплинув як на кількість, так і якість робочих місць по всьому світі. Зараз вже 190 мільйонів людей – безробітні, а протягом наступних 10 років більш ніж 500 мільйонів осіб будуть шукати роботу. Вже зараз науковці говорять про те, що більша частина людства живе у злиднях.

Якщо скоротити все людство до села в сто жителів, беручи до уваги всі пропорційні співвідношення, ось так виглядатиме населення цього села:
57 азіатів
21 європеєць
14 американців північних і південних
8 африканців
52 жінки
48 чоловіків
70 будуть не білими, 30 – білими
89 гетеросексуальними, 11 – гомосексуальними
6 чоловік володітимуть п’ятдесятьма дев’ятьма відсотками всього світового багатства і всі 6 будуть із США
У 80-ти не буде достатньо житлових умов
70 будуть безграмотними
50 недоїдатимуть
Один буде вмирати, два народяться
У одного, і тільки в одного буде комп’ютер
Один, і тільки один буде мати вищу освіту.
(За матеріалами документального фільму «Воля Всесвіту» 2013 рік)

На Міжнародній Конференції Ріо+20 відмічалося, що сьогодні у світі живе 7 мільярдів людей, а до 2050 року нас буде 9 мільярдів. В даний час кожен п’ятий – 1,4 мільярда людей – живе на 1,25 долара США в день або менше. Півтора мільярда людей не мають доступу до електрики. Два з половиною мільярда людей не мають туалету. Майже мільярд людей щодня голодує.
І якщо подивитися на світ з цієї точки зору, стає ясно, що потреба солідарності, розуміння, терпимості, освіти дуже висока.
Якщо ми хочемо залишити нашим дітям і онукам придатний для життя світ, проблеми повсюдної бідності і деградації навколишнього середовища необхідно вирішувати зараз, і якісна освіта є одним із шляхів вирішення проблем людства.

Вже сьогодні ми повинні розпочати навчати дітей професіям, які будуть затребувані через декілька років: модератор, тьютор, розробник освітніх траєкторій, організатор проектного навчання, координатор освітньої онлайн-платформи, ментор стартапів, ігромастер, ігропедагог, розробник інструментів навчання станів свідомості.

е2
Але не тільки зміст освіти, а й методи навчання повинні змінитися. Сучасні діти відрізняються від школярів 20 сторіччя. У дітей ХХІ ст. переважає рефлекс свободи, вони самі вибудовують стратегію своєї поведінки.
Діти, що з’явилися на світ в XXI столітті, не знають прикладів з минулого. Для них новий світ – єдиний можливий. Тому з раннього віку сучасні діти готові до конкуренції, до боротьби за виживання. З першого класу, а іноді і з дошкільного віку дитина зациклений на досягненні результатів.
Ще одна зміна, яка вплинула на зміну дитини, менш глобальна, але не менш важлива. З життя сучасних дітей зник двір як один з найважливіших соціальних інститутів радянської епохи. Якщо раніше дитина приходив зі школи і втік на вулицю, де спілкувався з однолітками, навчаючись таким чином взаємодіяти з соціумом, то для сучасних дітей цей досвід виявляється менш важливий. Тепер, сидячи за комп’ютером, дитина сама вирішує, з ким йому спілкуватися, а з ким ні. З одного боку, це непогано. Але з іншого – дитина, потрапляючи в реальний, а не віртуальний світ, виявляється безпорадним і нездатним нормально взаємодіяти з іншими людьми.
Універсальних готових рецептів стосовно організації ефективної моделі навчання сучасних дітей немає, тому педагоги у короткий час всі разом повинні знайти шлях до істотних змін в освіті, які б привели до зміни не тільки змісту навчання, а й методів, моделей спілкування та форм.

Перейти до панелі інструментів