Академія інноваційного розвитку освіти (АІРо)

Соціальні мережі – про що не замислюються батьки та учителі

Соціальні мережі – про що не замислюються батьки та учителі

Соціальні мережі – про що не замислюються батьки та учителі

Соціальні мережі – про що не замислюються батьки та учителі

3.7 (73.33%) 3 голос[ів]

Про те, що соціальні мережі – не найкраще місто для проведення часу дитиною, знають усі. Та, не дивлячись на це, за статистикою 92% українських школярів зареєстровані у різних соціальних мережах. Тому у даній публікації ми не будемо описувати недоліки та небезпеки спілкування у мережі дітей, а проаналізуємо, як можна використовувати соціальні мережі під час навчання та виховання дитини.

1
Під терміном «соціальна мережа» в області інформаційних технологій розуміють інтерактивний багатокористувацький веб-сайт, контент якого наповнюється самими учасниками мережі. Це визначення відрізняється від використовуваного в соціології, де під терміном «соціальна мережа» прийнято розуміти соціальну структуру, що складається з групи вузлів, якими є соціальні об’єкти, і зв’язків між ними. Сайт являє собою автоматизовану соціальне середовище, що дозволяє спілкуватися групі користувачів, об’єднаних спільним інтересом.

Основними принципами соціальної мережі є:
1) ідентифікація – можливість вказати інформацію про себе (школу, інститут, дату народження, улюблені заняття, книги, кінофільми, уміння і т. п.);
2) присутність на сайті – можливість побачити, хто в даний час знаходиться на сайті, і вступити в діалог з іншими учасниками;
3) відносини – можливість описати відносини між двома користувачами (друзі, члени сім’ї, друзі друзів і т. п.);
4) спілкування – можливість спілкуватися з іншими учасниками мережі (відправляти особисті повідомлення, коментувати матеріали);
5) групи – можливість сформувати всередині соціальної мережі спільноти за інтересами;
6) репутація – можливість дізнатися статус іншого учасника, простежити його поведінку всередині соціальної мережі;
7) обмін – можливість поділитися з іншими учасниками значущими для них матеріалами (фотографіями, документами, посиланнями, презентаціями і т. п.).

Розрізняють, чотири типи соціальних мереж:
– Професійні соціальні мережі, які створювалися для шукачів та роботодавців
– Блог-мережі
– Сайти знайомств
– Сайти для пошуку людей

2
Останнім часом стали з’являтися освітні та наукові соціальні мережі. Соціальна мережа Facebook вже давно визнається одним з найбільш популярних інструментів навчання та розвитку. Американською соціальною мережею Facebook користуються близько 800 мільйонів людей. Facebook дозволяє викладачам університетів створювати курси для студентів, організації можуть створити закриту корпоративну мережу співробітників на платформі Facebook: працівники однієї компанії можуть перебувати на постійному зв’язку з колегами з різних філій, публікувати новини своєї організації і т. п. Приблизно за тим же принципом працює MySpace.

Також відмічено, що людям подобається вивчати іноземні мови, використовуючи засоби Інтернету. На даний момент в Інтернеті існують кілька соціальний мереж, призначених для вивчення іноземних мов. Реєструючись на цих сайтах, користувач вивчає іноземну мову, взаємодіючи з іншим користувачем – носієм цієї мови, у відповідь навчаючи його своєї рідної мови.

Цінність соціальних мереж для навчання та розвитку ще недостатньо оцінена: багато методистів скептично ставляться до можливості використання даного об’єкта інформаційних технологій як педагогічного засобу навчання, так як традиційно соціальні мережі розглядаються як середовище для проведення вільного часу, розваги. Однак у педагогічній діяльності можливості соціальних мереж можна використовувати для вирішення найрізноманітніших завдань: в соціальних мережах можна ефективно організувати колективну роботу навчальної групи, довгострокову проектну діяльність, міжнародні обміни, в тому числі науково-освітні, мобільну безперервну освіту та самоосвіту, мережеву роботу людей, що знаходяться в різних країнах, на різних континентах землі.

Прикладом використання соціальних мереж у навчанні може бути навчання за допомогою блоггов і вікі, де учні можуть робити огляди, створювати, коментувати, редагувати власні та спільні письмові мережеві проекти.

Крім того, соціальні мережі можуть використовуватися для підтримки відносин між учасниками конференцій, семінарів, літніх шкіл, що дозволить не тільки поліпшити емоційний клімат групи, але і підвищити якість проведених заходів шляхом обміну ідеями та зауваженнями.

За допомогою засобів соціальних мереж можна організувати клубну діяльність, об’єднавши учнів різних регіонів.

З чого простому учителю можна розпочати роботу в соціальній мережі?

По-перше, соціальні мережі – зручний канал швидкої комунікації з батьками та учнями класу. У групах класу можна обговорювати плани, ділитися важливими матеріалами, сповіщати про зміни у розкладі.

По-друге, перед батьківськими зборами у групі класу, школи можна розміщувати посилання на цікаві статті з педагогіки, організовувати обговорення, а на батьківських зборах тільки підводити підсумки та звертати увагу на особливо значимі моменти.

Не слід забувати, що соціальні мережі самі по собі не є стопроцентним злом. Виникнення «мінусів» часто обумовлені людським фактором, поведінкою окремих суб’єктів.

У соціальних мереж велике майбутнє. Тому і батькам, і вчителям треба використовувати всі переваги мереж у своїх цілях.

Перейти до панелі інструментів