Академія інноваційного розвитку освіти (АІРо)

Освітяни й науковці обмінялися досвідом проектної діяльності

Освітяни й науковці обмінялися досвідом проектної діяльності

Освітяни й науковці обмінялися досвідом проектної діяльності

Уже десятий рік поспіль відкриває гостинно свої двері Міжнародна виставка «Інноватика в сучасній освіті–2018»,  найбільший в Україні професійний форум освітніх, наукових і науково-технічних інновацій, який з 2009 року презентує досягнення в реформуванні галузі освіти, організаційний і науково-методичний супровід інновацій, нові форми та технології навчання, проекти, технічні засоби та обладнання для освітнього процесу, є комунікативним майданчиком для поширення кращого досвіду, налагодження ефективної співпраці, обговорення сучасних освітніх трендів, Нової української школи, дуальної, інклюзивної та STEM-освіти, представлення інноваційних здобутків національної освіти та науки, розширення професійних горизонтів, організовує та проводить виставку Компанія «Виставковий Світ» за підтримки та участі Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України.

В рамках роботи виставки відділ проектного управління ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» 23 жовтня організував і провів круглий стіл «Проектування підготовки керівних, педагогічних та науково-педагогічних працівників в умовах Нової української школи».

У роботі заходу взяли участь працівники науково-методичних центрів, керівники закладів освіти, методисти освітніх установ міста Києва і Київської області. Під час роботи круглого столу освітянам були представлені ґрунтовні та практично-орієнтовані виступи науковців і практиків.

Результат спільного проекту з видавництвом «Генеза» презентував Євген Дубовик, директор Творчої студії ПП «Bristar». Євген представив – власну версію електронного підручника Мистецтво 1 клас.  Доповідач звернув увагу на те, що  електронний підручник містить PDF варіант своєї паперової версії, мультімедійний та інтерактивний контент, що розширює та поглиблює можливості паперової версії.

Із доповіддю «Освітній туризм як форма підготовки керівних та педагогічних працівників до роботи в умовах НУШ» виступила Олена Бурдун, методист вищої категорії відділу проектного управління ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».  У виступі було висвітлено тенденції подорожей освітян у європейські країни та поінформовано про новий проект «Академії інноваційного розвитку освіти» – EDUCATIONAL TOURISM. У рамках цього проекту у червні 2018 року була організована поїздка  до Чехії. Мета візиту – підвищення кваліфікації українських освітян шляхом вивчення досвіду педагогів Чехії, ознайомлення з організацією освітнього простору у навчальних закладах, розширення світогляду педагогів, формування активної громадянської позиції, направленої на встановлення в Україні європейських стандартів освіти.

Олександр Войтенко, представник Української асоціації управління проектами «УКРНЕТ», кандидат технічних наук ознайомив присутніх освітян з досвідом проектної діяльності організації. У виступі було підкреслено актуальність та виокремлено напрями застосування проектного підходу в рамках реалізації концепції НУШ; показано зв’язок між стратегією організації (заклади середньої освіти) та проектним і процесним управлінням; приділено увагу необхідності встановлення чітких зв’язків між цілями концепції та формуванням компетентностей.  

Науковий співробітник відділу проектного управління ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Емілія Воронцова проаналізувала  багаторічні напрацювання наукових проектів: «Розвиваюче навчання» і «Росток» та наголосила, що для успішного запровадження трендів Нової Української школи варто ознайомитися з результатами роботи всеукраїнського психолого-педагогічного експерименту «Психолого-педагогічні засоби оцінки рівнів сформованості компетентностей молодших школярів як чинник управління якістю навчання в системі розвивальної освіти» та інтегративно-діяльнісною технологією, що розроблена у науково-педагогічному проекті “Росток”.

Олена Жукова, консультант із шкільних лабораторій ТОВ «Інтер Системс», презентувала учасникам круглого столу можливості використання шкільних цифрових лабораторій у навчальному процесі закладів середньої освіти на уроках фізики, хімії та біології.

Ольга Заводович, заступник директора спеціалізованої школи № 52 з поглибленим вивченням інформаційних технологій м. Києва, ознайомила присутніх освітян з досвідом участі в проектній діяльності. Так заклад середньої освіти протягом 3 років переміг у 8 проектах. Причому 5 із них – великі, з кошторисом близько 2 млн. гривень. Ця спільна кропітка робота педагогів, батьків та громади надала можливість закладу отримати кошти на сучасні лабораторії, ремонт спортзалу, сучасну техніку для проведення святкових заходів та ін.

Валерій Киричук, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології управління УМО НАПН України, звернув увагу на актуальність та інноваційність проектного підходу в системі освіти, ознайомив присутніх освітян з розробкою науковців НАПН України – Цілісною системою проектного управління освітнім процесом для закладів середньої освіти. Система складається з дев’яти психолого-медико-педагогічних технологій, які комп’ютеризовані на хмарному сервісі «Універсал-онлайн». Використання даної системи за допомогою сервісу суттєво підвищує ефективність освітнього процесу.

Цікавою та інформативною була робота круглого столу. Учасники обговорили питання реалізації проектної діяльності та підготовки освітян до впровадження сучасних освітніх трендів в Україні.


Перейти до панелі інструментів