Академія інноваційного розвитку освіти (АІРо)

Інноваційна педагогіка майбутнього

Інноваційна педагогіка майбутнього

Інноваційна педагогіка майбутнього

Відкритий університет Великобританії оприлюднив доповідь про інновації в педагогіці «Інноваційна педагогіка – 2014: Вивчення нових форм викладання, навчання та оцінювання». За думкою західних колег, найближчим часом будуть активно розвиватися та впроваджуватися наступні аспекти освіти:


1. Масова відкрита соціальна освіта (строк реалізації – 1-2 роки).
Транслювання знань та досвіду буде організовано за допомогою соціальних сітей та професійних співтовариств. Актуальним буде створювання спільних навчальних проектів та продуктів, проведення консультацій, віртуальних зустрічей та інше.

2. Побудова навчальної програми для учнів та студентів на основі аналітичних даних (адаптивне навчання, дизайн навчальної програми) (строк реалізації – 2-5 років).
Навчання повинно адаптуватися до унікальної «траєкторії навчання» студента, яку можна отримати та постійно корегувати за допомогою спеціальних аналітичних інструментів. Технології адаптивного навчання досі залишаються закритими для більшості освітніх закладів через високу вартість розробки, але все більше інструментів для точного відстеження успішності навчання будуть впроваджуватися в повсякденне навчання.

3. Перевернуте навчання (строки реалізації – 2-5 років).
Перевернуте навчання представляє собою одну з форм змішаного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичайний клас наступним чином: замість домашнього завдання учні дивляться короткі відео-лекції в мережі – самостійно проходять теоретичний матеріал – а весь аудиторний час, коли учитель знаходиться поруч, використовується для спільного виконання практичних завдань. Це активна форма навчання, яка дозволяє залучити до роботи на кожному уроці всіх учнів.

4. BYOD (строк реалізації – 2-5 років).
Bring your own devices – передбачає можливість використання власних мобільних пристроїв, що належать співробітникам: керівникам шкіл, викладачам, учням, студентам для розв’язання різних навчальних та професійних задач в любий час незалежно від місцезнаходження.

5. Формування уміння вчитися (учитися, як стати ефективним учнем) (строки реалізації – в найближчий час).
Все більше учнів замислюються, як вони вчаться, як правильно навчатися і що треба робити для того, щоб навчатися краще. Половина професій в теперішній час може змінитися впродовж 20 років. Та й сам світ постійно змінюється, тому вміння вчитися стає дуже актуальною проблемою. Але переосмислити методи, які необхідні для навчання, не так просто.

6. Динамічне оцінювання (строк реалізації – більше 4 років).
При такому підході оцінки ставляться не за одиничне завдання, а за прогрес при вивченні предмета в цілому. Учня оцінюють не відносно класу, а відносно його самого – за прогресом. Різниця між динамічною оцінкою та статистичною наступна:
– фокус динамічної оцінки направлений у майбутній розвиток, у той час як статистична оцінка – на минулі досягнення;
– при динамічному оцінюванню є зворотній зв’язок з учнем в процесі оцінювання.
Динамічне оцінювання постійно піддається критиці, але основний висновок, який можна зробити з цього оцінювання – наскільки добре студент прогресує.

7. Освіта, основана на події (строк реалізації – 2-5 років).
Навчатися можна під час освітніх конкурсів, фестивалів, вікторин впродовж короткого періоду – день-два. Ці події часто набувають атмосферу фестивалю та об’єднують вчених та натуралістів. У рамках цієї події можуть бути проведені майстер-класи та окремі уроки.

8. Сторітеллінг – навчання через історії (строк реалізації – більше 4 років).
Людина завжди запам’ятовує цікаві історії – чому б це не використовувати, щоб з нудного матеріалу зробити захоплюючу історію. Зараз у мережі з’явилося багато інструментів для створення стрічок часу, анімацій, коміксів.

9. «Ключові поняття» (строк реалізації – більше 4 років).
Ключове поняття описується як «чому це важливо і як це може бути застосоване на практиці». Дизайн навчальної програми навколо ключових понять може оптимізувати структуру навчального процесу, сприяти діалогу між студентами, допомагати їм при освоєнні складних тем.
Значення порогових понять проявляється у тому, що вони забезпечують міждисциплінарний підхід до навчання, який заснований на глибокому розумінні складних концепцій.

10. Бріколлаж (строк реалізації – більше 4 років).
Бріколлаж у переводі з французького означає «майструвати», тобто творчо працювати з якимось інструментами та ресурсами. Існує два варіанти використання бріколлажу.
Перший відноситься до способів, за допомогою яких люди вчаться імпровізувати з різними матеріалами. Наприклад, під час гри з ляльками діти вчаться, як ставитися до інших, приміряють на себе різні соціальні ролі. Два стільця та ковдра можуть стати домом, а олівець – медичним уколом.
Друге використання терміну у процесі освіти – це створення контенту з того, що є під рукою у даному класі, школі, аудиторії. Тобто навчання можна будувати і без посібників, імпровізуючи з матеріалами, формами, ідеями.

За матеріалами
http://www.openuniversity.edu/sites/www.openuniversity.edu/files/The_Open_University_Innovating_Pedagogy_2014_0.pdf
http://bugaychuk.blogspot.com/

Перейти до панелі інструментів