На жаль, з кожним роком кількість дітей з ментальними вадами стає все більше. Поряд з цим у Новій Українській школі широко запроваджується інклюзивне навчання.
К.З. Ментальні розлади (розлади психічної діяльності) з’являються у дітей з різних причин. Є генетичні порушення, неврологічні та соціально-педагогічні. Діти з ментальними розладами навчаються по іншому ніж звичайні діти. Вчитель має організувати як навчання, так і взаємодію всіх дітей. В інклюзивному класі з’являються нові учасники – асистент вчителя, тьютор. Крім того вчитель взаємодіє з логопедом-дефектологом, психологом, лікарями. В таких умовах має утворитися певна модель взаємодії всіх учасників освітнього процесу. У кожного учасника є свої функції і обов’язки.
Отже метою семінару тренінгу є ознайомлення з моделлю інклюзивного навчання.
Завданнями семінару є:
1. ознайомитися з розладами ментальної сфери у дітей; 2.з’ясувати, чи завжди дитина з розладами ментальної сфери буде погано засвоювати інформацію та створювати складнощі у класі. 1. ознайомитися з методами та прийомами спілкування з дитиною, що має розладами аутичного спектру (РАС). 2. Визначити, хто має бути залучений до організації навчання дитини з РАС. 3. Подискутувати, яка роль вчителя у житті дитини з РАС. 4. Створити модель взаємодії учасників навчального процесу для дитини з розладами аутичного спектру. 5. Обговорити, якого результату очікувати вчителю, що навчає дитину (дітей) з РАС. У результаті семінару учасники отримують поняття про організацію освітнього процесу в інклюзивному класі, узнають про когнітивні та характерологічні особливості дітей з ментальними порушеннями. На практиці відпрацюють вправи для активізації розумової діяльності, методи нейропсихологічної корекції (доступні вчителю), узнають як працювати за індивідуальною програмою розвитку, навчаться готувати роздатковий матеріал для учнів з інклюзією. |